• Hva kjennetegner kritisk tenkning? 

      Granum, Vigdis; Opsahl, Gry; Solvoll, Betty-Ann (Sykepleien Forskning;7 (1), Journal article; Peer reviewed, 2012)
      Bakgrunn: Styringsdokumenter for norsk sykepleierutdanning vektlegger å utdanne til reflekterte og selvstendige sykepleiere. Kritisk tenkning som læringsutbytte er imidlertid ikke eksplisitt beskrevet. Sammenliknet med ...
    • Hvordan bidrar rammeplanen for norsk sykepleierutdanning til akademisk profesjonskompetanse? 

      Solvoll, Betty-Ann; Opsahl, Gry; Granum, Vigdis (Uniped;35 (1), Journal article; Peer reviewed, 2012)
      Rammeplanen for sykepleierutdanning er myndighetenes styringsredskap. Sykepleierutdanning fører fram til en autorisasjon og en bachelorgrad i sykepleie. Det første innvier studentene til en profesjon, det siste til en ...
    • Samhandlingsreformen - konsekvenser for kompetanse, samarbeid og pasientomsorg i sykehjem 

      Djindjic, Jelena (Master thesis, 2016)
      Bakgrunn: Sykepleiere ved norske sykehjem har gjennom samhandlingsreformen fått utvidet ansvar og endrede oppgaver, samt endringer i sine roller etter innføring av samhandlingsreformen i 2012. Samhandlingsreformen tydeliggjør ...